‘Waterpoort ondernemers in beeld’ Jos en Ilse Molenaar

Jos en Ilse Molenaar:
“Het belangrijkste vinden wij het persoonlijke contact met onze klanten
 

“Vanaf 1 juni mag er weer gevaren worden. Ook in Nationaal Park de Oosterschelde. Wij zijn er klaar voor!”
Aan het woord Jos en Ilse Molenaar: een gastvrij stel met de absolute gunfactor, volledig toegewijd aan hun schip en hun gasten.

Wat voor een bedrijf hebben jullie?
Met ons schip, de “Zwerver 3”, organiseren we allerlei tochten over de Oosterschelde en omgeving. Denk aan vistrips, zeehondentochten, rondvaarten naar leuke stadjes als Goes of Zierikzee. Maar ook naar mossel- of oesterbanken in Yerseke, of naar Tholen en de verdronken stad Reimerswaal.

Ons handelsmerk is echter maatwerk. Een gast van ons, die eerder die week met een vriendengroep was wezen vissen en toen veel vis had gevangen, kwam later diezelfde week met zakenrelaties terug om te vissen Ze vingen helemaal niks. Tja, het blijft natuur. Maar toch heel vervelend. In overleg besloten we na de lunch het programma om te gooien en hebben snel een gids gebeld voor een rondwandeling in Yerseke en later oesters proeven. Iedereen had een geweldige dag gehad! Kijk, daar doen we het voor!

We zijn er ontzettend trots op dat we zoveel vaste gasten hebben. Dat komt natuurlijk omdat ons schip niet zo groot is. Hierdoor kunnen we veel persoonlijke aandacht aan onze gasten besteden. Hierin kunnen we ons onderscheiden van andere, grotere, bedrijven die vergelijkbare tochten aanbieden.

Welke problemen brengt de Corona-crisis jullie en hoe bereiden jullie je voor op de toekomst?
We hebben toch wel veel schade door Corona. Zo hebben we enkele maanden stil gelegen, en ook voor de komende zomermaanden zijn veel reserveringen geannuleerd. En nu kunnen we natuurlijk ook minder mensen op een tocht meenemen, ongeveer de helft.
Maar gelukkig kunnen we vanaf 1 juni weer volop varen. Daar zijn we erg blij mee!
En dat doen we veilig, helemaal volgens de Corona-regels: zoals gezegd nemen we minder mensen mee, we laten de gasten om de beurt in groepen in de eetkamer benedendeks eten en we hebben extra mogelijkheden gemaakt om de handen te wassen.
En ook hier doen we weer veel met maatwerk. Bijvoorbeeld: grotere gezinnen kunnen het achterdek apart reserveren, zodat ze binnen hun groep vrij kunnen bewegen.

Mensen kunnen ons altijd vragen naar wat er wél verantwoord kan. Wij denken dat we ze kunnen verrassen met de mogelijkheden. Wij hopen in ieder geval dat mensen de weg naar ons mooie schip deze zomer weer weten te vinden.

Wat is jullie verbinding met Waterpoort?
We zijn gastheer van Waterpoort. En ook van Nationaal Park Oosterschelde trouwens.
Wij zijn van mening dat zeker kleinere ondernemers veel baat hebben bij netwerken zoals Waterpoort. Vanuit zo’n netwerk kunnen we onze gasten wijzen op al het moois dat deze streek te bieden heeft. En zo blijven ze langer of komen sneller terug.

Wat wil je nog meegeven aan andere ondernemers binnen Waterpoort?
Blijf kijken naar wat er wél kan!
En: stel het belang van je klanten altijd voorop, dan weten ze je in mindere tijden ook weer te vinden.

Alle mogelijkheden vind je op de site www.rondvaarteninzeeland.nl